Naučná stezka Po opevnění Běloves

Srub Voda – Běloves u mostu (rozcestník) – Běloves bývalý lom – srub Březinka –  Lom – osada Polsko – Dobrošov (rozcestník) – Běloves lyžarský vlek

Popis turistické trasy

Abyste využili celý rozsah této naučné stezky, doporučujeme začít přímo v Bělovsi u srubu Voda, od rozcestníku se vyjdete žlutou stezkou ulící 1. máje. Za mostem přes řeku Metuji narazíte na rozcestník „Běloves u mostu“, zde se můžete odpojit z trasy a poznat bývalé lázně Běloves s pramenem Ida. Po občerstvení navažte zpět na trasu ulicí U lomu, kde se objeví i zelená turistická barva. Po ní pokračujte dále od rocestníku „Běloves – bývalý lom“. Jak už název napovídá, projdete zatopeným lomem směrem nahoru. V první levotočivé zatáčce, tedy pár metrů od ní na pravé straně, se nachází srub Lázně. Po pár desítek metrů opět na pravé straně se můžete rozhlédnout z vyhlídky přímo na část Bělovse. Po dalším výstupu se Vám odhalí jedna z nejkrásnějších dominant Bělovse, srub Březinka. Od Březinky potkáte na této naučné stezce srub Lom a osadu Polsko. Od ní už  vede asfaltová cesta přímo do obce Dobrošov. A pokud máte rádi výhledy a procházky kopcovitou krajinou, dokončete okruh této naučné stezky napojením od obce Dobrošov na modrou turistickou značku, která vede kolem lyžarských vleků Maliňák a Brabák. Od rozcestník „Běloves – lyžarský vlek“ Vás opět zelená stezka zavede k mostu přes řeku Metuji.

Profil trasy

Trasa měří přes 6 km a z velké části vede po lesních vyšlapaných cestách nebo loukách.

trasa naučné stezky po opevnění Běloles